Dag 2/3: Havixbeck - Harsewinkel - Berlebeck

18 juli 2017 - Havixbeck, Duitsland

Dag iedereen!

Inmiddels zijn we alweer 175km, 2 dagen en een flinke dosis zadelpijn verder. Gisteren zijn we na een typisch Duits ontbijtje op de fiets gestapt voor een vlakke etappe van zo'n 75km. In tegenstelling tot de eerste dag scheen gisteren het zonnetje volop en was er dus weinig reden tot klagen. 's Avonds hebben we, volledig uitgeteld op bed, mogen genieten van Duitse kwaliteitstelevisie (Deutschland Curvy Supermodel etc).

Vandaag hebben we zo'n 100km gefietst, wederom met goed weer maar wel met wat heuvels. Bovendien is de zadelpijn flink ingeslagen bij ons beiden, wat leidt tot de nodige klaagzangen ("Kan iemand me van die fiets afhalen."). Overigens verdwenen deze gedachten als sneeuw voor de zon na een fijne douche en een goed bord eten.

Het Duits spreken (lees: Nederlands met een Duits accent) gaat ons niet slecht af. We hebben aardig wat aanspraak van mede-fietsers, die allemaal valsspelen op hun elektrische fietsen.

Morgen staat er een pittige klim op het programma, dus nog eventjes genieten van een Duitse krimi en dan naar bed.

Tschüss!

Eefje en Suzanne

1. Fam. Gielen:
    18 juli 2017
    Hoi Eefje en Suzanne,
    Leuk om jullie fietsavontuur te volgen, veel plezier en goede reis!

Liefs Laura, François, Lisa en Lars
  2. Ria en Evert:
    18 juli 2017
    Een Duitse biefstuk op je zadel leggen morgen dan maar he meiden
    Het schijnt een probaat middel te zijn tegen zadelpijn
  3. Franca Buijnsters:
    19 juli 2017
    Arme meiden ...Ik voel jullie pijn. Hoeveel dagen moesten jullie ook alweer fietsen? Goed insmeren tegen billenpijn en doortrappen maar.
    Ik zou de goedbedoelde biefstuk lekker zelf opeten.
    Geniet van al de leuke dingen en het mooie onderweg.
    Tot horens
  4. Annemarie:
    19 juli 2017
    Dat hebben jullie weer goed gedaan dames. Leuk verhaal en mooie foto´s !
    Veel succes met de zadelpijn en een plezierige nieuwe etappe gewenst.
  5. Marjan van de Lindeloof:
    20 juli 2017
    Respect hoor dames, maar erg leuk om jullie te volgen zo. Succes!!!!!
  6. Karin Mertens- van Dongen:
    25 juli 2017
    Lees het na de voorlaatste dag pas .. Sorry meiden maar heb eerder geen tijd gehad ..